Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2016

Ordinær generalforsamling søndag d. 29. maj 2016 kl. 14.00 i fælleshuset.

Dagsorden er som følger.

  1. Valg af dirigent og stemmetællere
  2. Formandens beretning
  3. Regnskab
  4. Godkendelse af budget
    1. Fastsættelse af kontingent
    2. Fastsættelse af indmeldelsesgebyr
  5. Behandling af indkomne forslag
  6. Valg af bestyrelsesmedlemmer (genvalg kan finde sted)
    1. På lige år: Vælges to bestyrelsesmedlemmer
      På valg er B12 Ditte Sigersted og B18 Erik Bjerre
    2. På lige år vælges 1 bestyrelsessuppleant
    3. Valg af 2 revisorer vælges forskudt hvert år.
  7.  Eventuelt (emner under dette punkt kan ikke nedsættes til afstemning)
    1. Fælles arbejdsdage (søndag d. 5/6 og lørdag d. 27/8)

Vel mødt!

Bestyrelsesmøde 28/1 2016

Formanden havde indkaldt til bestyrelsesmøde torsdag den 28/1 2016 kl 19.

Tilstede var: Karin, Ditte, Sanne, Lis og Jens.

 

Dagsorden var:

  1. Dato for generalforsamling 2016
  2. Ledige haver
  3. Forslag til arbejdslørdage
  4. Krav om synlige havenumre
  5. Evt

 

Referat:

  1. Generalforsamling for 2016 bliver søndag d. 29/5 kl 14 i fælleshuset. Dagsorden følger.
  2. P.t. er haverne A5, D2 og D10 ledige.
  3. Arbejdslørdage bliver lørdag d. 11/6 kl 10-15 og lørdag d. 27/8 kl 10-15. Indkaldelse og program følger.
  4. Kommunen har fremsat krav om synlige havenumre. Dette bedes alle haver få bragt i orden. Kopi af brev bliver vedlagt opkrævningerne.
  5. Der var ikke noget under eventuelt.

 

Bestyrelsen ønsker alle en god sæson for 2016.

Bestyrelsesmøde 9/9 2015

Bestyrelsesmøde 9/9 2015

Fremmødte Lis, Karin, Erik og Jens

Agenda.

  1. Evaluering af fælles arbejdsdag.
  2. Tomme grunde / status på udlejning
  3. Evt
  1. Af uransagelige årsager blev arbejdslørdagen afholdt en uge for tidligt i forhold til det tidligere annoncerede. Deraf var fremmødet ikke videre stort. Bestyrelsen vil i fremtiden bestræbe sig på at afstemme og koordinere.
  2. Indhente tilbud på fræsning af D2, således den kan fræses inden udlejning. Ellers er A5 og D2 ledige NU. D10 er ledig fra 1/1 2016. Alternativt kan man dele D2 i to små haver.
  3. Næste års første arbejdslørdag vil blive annonceret sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen.

Bestyrelsesmøde 15/5 2015

Der afholdtes bestyrelsesmøde fredag d. 15/5 kl 10 hos formanden. 

Dagsorden:

  1. Campingvogne
  2. Arbejdsdag
  3. Eventuelt

1: Der har været en forespørgsel om hvorvidt der kan tillades campingvogne i haverne på trods af vedtægterne. 

Bestyrelsen kan ikke dispensere men henstiller til, at dette foreslås som vedtægtsændring ved næste generalforsamling. 

2: Arbejdslørdag d. 6/6. 

Skurvogn i C13 skal fjernes om muligt.
Fjernelse af affald i C13, B5, C8, D2.
Skur C9.
Flagstang på fællesgrunden.
Græsslåning fællesgrunden og tomme haver.
Klippe randbeplantning hvor der trænges.
Klippe hæk ved fællesgrunden og tomme haver.

Folk bedes møde op med hvad de har af haveværktøj, maskiner og trailere. 

3: Eventuelt

Der var ikke noget under eventuelt.

Konstituerende bestyrelsesmøde 9/5 2015

Efter generalforsamlingen afholdtes der konstituerende bestyrelsesmøde.

Tilstede var Lis, Ditte, Karin, Sanne, Mette og Jens.

Fraværende var Erik.

 

Bestyrelsen fortsætter arbejdet med Lis som formand og Jens som kasserer.

 

Der var kommet en forespørgsel vedrørende campingvogn i haverne og bestyrelsen blev enige om at forespørge på bortskaffelsesprisen af en sådanne. Når beløbet er fundet, vil dette blive lavet til et depositum, som man som havelejer skal stille for at kunne have en campingvogn i sin have.

 

Der blev aftalt planlægningsmøde fredag d. 15/5 kl 10 hos Lis vedrørende den første arbejdslørdag 6/6.

Generalforsamling 9/5 2015

Der afholdtes generalforsamling lørdag d. 9/5 kl 14:00 i fælleshuset.

1. Formanden bød velkommen og foreslog sig selv som dirigent, da ingen anden ønskede hvervet.

Herefter blev Ditte valgt som stemmetæller.

2. Formandens beretning:

Da jeg stod her for et år siden, så haveforeningen meget anderledes ud. Fællesarealerne var ved at gro til, der lå affald langs det meste af indkørslen og fælleshuset var ulækkert, havde huller i taget og en dør, der var ved at falde sammen. Jeg tænkte, der skal mirakler til for at ændre denne tilstand, – og det var det, der skete.

På sidste års generalforsamling vedtog vi 2 fælles arbejdsdage. Hver gang mødte der 15-17 medlemmer op og tog fat. Der blev ryddet op, kørt væk og klippet og slået. Det var en fantastisk indsats og tak til jer alle for det.

På vores arbejdsdag i august havde Sanne og Bengt lavet frikadeller og kartoffelsalat til alle. Det var hyggeligt at spise sammen og et godt initiativ med fælles spisning. Tak for det.

Kalle og Kalles familie kunne ikke være med på arbejdsdagen i august. De har efterfølgende repareret fælleshusets tag og isat ny dør. I skal have en særlig tak for det.

– og så er det jo ikke nok at få klippet hæk og slået græs på fællesarealerne to gange om året. Der er flere, der i sommerens løb har vedligeholdt fællesarealerne. Jeg har ikke helt styr på, hvem det er, men alle, der har bidraget til at passe vores fælles arealer, skal have en tak her fra. Vi er alle glade for, at her ser ordentlig ud.

Som I kan se af dagsordenen, har bestyrelsen planlagt 2 fælles arbejdsdage denne sommer. Det er vores plan her, at vi vil prøve at sætte skik på de ledige haver. Vi håber så, at de er nemmere at leje ud.

Jens har lavet en facebook- side, som hedder ”Blegdammen 1928”, Her kan man se, hvilke haver, der er ledige, og vi kan jo også udveksle andre oplysninger, om f. eks tyveri.

Dermed kommer vi til, det problem, vi ikke har kunnet løse: Tyverier. Der har igen i dette forår været tyverier. Mange har været ramt. Denne gang var tyvene ude efter næsten hvad som helst.

Der blev bl.a. stjålet havemøbler, krukker, planter og haveredskaber. Det er et tilbagevendende problem, som vi ikke rigtig ved, hvad vi skal gøre ved.

Dette problem skal ikke få lov at overskygge, at vi har en haveforeningen, hvor rigtig mange af medlemmerne er med til at passe vores fællesarealer, og at vores haveforeningen er blevet et godt sted at være og som vi kan være bekendt at vise frem.

3. Regnskab

Regnskabet for 2014 blev fremlagt af kassereren og godkendt af generalforsamlingen.

pdfRegnskab haveforeningen 2014-revideret

4. Budget

Budget for 2014 blev fremlagt af kassereren og godkendt af generalforsamlingen.

Kontingent og indmeldelsesgebyr forbliver uændret på henholdsvis 900/500 for haver og 150 i gebyr.

pdfBudget 2015

5. Indkomne forslag.

Det blev vedtaget at nedlægge havelod C8 og udvidde fællesarealet til 1000m2.

Vedtægterne er rettet så dette er afspejlet i §7 stk 2.

6. Valg til bestyrelsen

Sanne D10 blev valgt ind i bestyrelsen.

Mette C10 blev valgt ind som suppleant.

Karin C12 blev valgt ind som suppleant.

Per B13 blev valgt ind som revisorsuppleant.

7. Eventuelt

Man blev enige om at afholde arbejdslørdage d. 6/6 og 22/8. Begge dage kl 10-15.

Formanden takkede af og ønskede alle en god havesæson.

Bestyrelsesmøde 11/4 2015

Der afholdtes bestyrelsesmøde lørdag d. 11/4 2015 hos formanden.

Tilstede var: Lis, Ditte, Erik og Jens

Sanne og Marie-Luise udeblev.

 

Dagsorden var:

  1. Kassereren orienterer om ledige haver og evt. restancer.
    1. Der er p.t. 5 haver ledige: C5, C8, C9, C13 og D4. Disse vil blive fremlyst snarest via den nyoprettede facebookside.
  2. Fælles arbejdsdage
    1. Der blev foreslået 6/6, 22/8 og 12/9. Man valgte at lodde stemningen ved den forestående generalforsamling.
  3. Tyverier
    1. Der har været en del tyverier og hærværk fra forskellige haver. Det præciseres at bestyrelsen ikke har som opgave at melde tyverier eller hærværk til politiet. Det er den enkelte havelejers eget ansvar at melde dette.
  4. Eventuelt
    1. Formanden havde igen bagt, til stor fornøjelse for de fremmødte.

Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2015

Generalforsamling 9. maj 2015 kl. 14.00 i fælleshuset. Foreløbig dagsorden er som følger.

  1. Valg af dirigent og stemmetællere
  2. Formandens beretning
  3. Regnskab
  4. Godkendelse af budget
    1. Fastsættelse af kontingent
    2. Fastsættelse af indmeldelsesgebyr
  5. Behandling af indkomne forslag
    1. Bestyrelsen stiller forslag om at have C8 (tidl fællesgrund) nedlægges og indgår i fællesgrunden igen. Vedtægternes §7 ændres til følgende:
      1. §7 stk 2 ændres fællesarealets areal fra 500m2 til 1000m2
  6. Valg af bestyrelsesmedlemmer (genvalg kan finde sted)
    1. På ulige år: Vælges tre bestyrelsesmedlemmer
      På valg er A1 Marie-Luise Sandstrøm, B8 Lis Dreyer,  og D8 Jens Galsgaard
    2. På ulige år vælges 1 revisorsuppleant
  7.  Eventuelt (emner under dette punkt kan ikke nedsættes til afstemning)
    1. Arbejdslørdage (6/6 og 22/8 eller 12/9)

Vel mødt.

Arbejdsdag lørdag d. 16/8

Der afholdes arbejdsdag lørdag d. 16/8 kl 10 til 15.

 

På planen er klipning af randbeplantning samt udskiftning af taget på fælleshuset.

Medbring gerne trailer og hækkeklipper.

Alle opfordres til at møde op og give et nap med. Vi starter kl 10 og slutter kl 15.

Vel mødt, bestyrelsen :)

Bestyrelsesmøde 28/7 2014

Der afholdtes bestyrelsesmøde tirsdag d. 28/7 kl 19:00

Tilstede var Jens, Erik, Lis, Ditte og Sanne.
Marie-Louise udeblev.

1. På baggrund af en klage fra en havelejer har bestyrelsen foretaget opmåling af bygninger i haven D14. Havelejeren Finn Larsen var orienteret om besøget, men var ikke selv tilstede ved opmålingen.

Huset overholder målene som angivet i vedtægterne, hvis man ser bort fra en overdækket terasse i forlængelse deraf.

På grunden forefindes et gammelt skur, som efter aftale med havelejeren nedrives når huset et færdiggjort eller senest med udgangen af sæsonen 2015.

 

2. Arbejdsdag d. 16/8

Som skrevet i sidste referat fra bestyrelsesmødet d. 17/6, afholder haveforeningen arbejdsdag lørdag d. 16/8 hvor følgende er på planen:

  • Klipning af randbeplantning
  • Udskiftning af taget på fælleshuset

 

3. Kommunen er rykket igen vedr tilbagebetaling af for meget opkrævet leje.

 

4. Der vil blive sendt påmindelser til de haver der er misligeholdte.

 

5. Ledige haver.

P.t. er C9 og C13 ledige. C8 er til salg jvf udhængsskabet.

Slut på mødet og tak for squashkage!